Astım Hastalığı Nedir?



Astım hastalığı




ASTIM HASTALIĞI NEDİR? 


Astım, solunum yollarının iltihaplanması sonucu aşırı duyarlı hale gelmesi ve zaman zaman daralmasına bağlı olarak gelişen bir hastalıktır. Duyarlı olan insanlar da nefes darlığı, göğüs sıkışması, hırıltılı solonum ile seyreder. Astım ilaçları ile geçirilebilir. Bu hastalık ta en önemli faktör alerjidir. Hastalık genetik veya çevresel faktörlere bağlı olarak oluşabilir.
,

ASTIM HASTALIĞININ NEDENLERİ NELERDİR?


Astımın oluşumunda çevresel ve ailesel faktörler rol alır. Astım ataklarının oluşumunda bu faktörler etkilidir. Astımın en büyük faktörü alerjidir ve bazı insanlar birçok maddeye karşı duyarlıdırlar. Polen, ev akarları, sigara dumanı vs. gibi faktörler astım ataklarının oluşmasına veya şiddetlenmesine neden olurlar. Diğer önemli bir faktör ise nemdir. Hava değişimleri özellikler kış ayları astım hastaları için sıkıntılıdır çünkü soğuk hava astımı tetikler.


ASTIM BELİRTİLERİ NELERDİR?


Astım bronşların daralmasına bağlı olarak nefesin daralması, nefes alıp vermede zorlanma ve hırıltılı soluma olarak görülür. Fakat hırıltı şekli başka hastalıkların da belirtisi olup direkt astımla ilişkilendirilmemelidir.

En çok görülen belirtilerden biride öksürüktür. Kuru ve sürekli bir öksürüktür genelde geceleri oluşur. Astım öksürükle beraber zor la çıkan koyu balgam oluşur. Tanı için akciğer filmi, solonum testi gibi yöntemler kullanılır.

Çocuklar da ilk 6 yaşta geçici olabilir. Bu durum da hastalığa etkili ve güvenilen ilaçlar ile müdahale edilmelidir. Bu yaşlarda hastalık hafif veya orta şiddette ilerlediği için düşük dozlar yeterli olacaktır ayrıca ilaçların da önerildiği şekilde düzenli kullanımı hastalık belirtilerini azaltabilir.






Astım hastalığı


ASTIM TEDAVİSİ 


Astım tedavisi hastalığın aşırı derecede ilerleyip geri dönülemez aşamaya girmediği durumlarda kolaylıkla uygulanabilir ve kontrol altına alınabilir. Eğer düzenli bir tedavi uygulanırsa kişinin hayatını kolaylaştırır fakat düzensiz tedavi ve bilinçsiz ilaç kullanımı olursa hastalık daha da şiddetlenebilir ve kişinin hastalık belirtilerini yaşamı boyunca görmesine neden olabilir.

Bu hastalığın tedavisin de  iki yol uygulanır. Birinci yolda tedavinin semptomlarını giderme ve kişiyi rahatlatma amacıyla ilaçlar kullanılır. Genellikle solunum yolu ile alınan ilaçlar doktorun önerdiği şekilde ataklar sırasında kullanılır ve kısa sürede etki eder.

İkinci yolda ise direkt olarak hastalığı tedavi eden yada kontrol altına almayı hedefleyen ilaçlar kullanılır. Bu ilaçların da çoğu solunum yolu ile kullanılır ancak tablet şeklinde kullanılan ilaçlarda mevcuttur. Kişinin hastalık süreci ve yaşam düzeni bu ilaçlar ile belirlenmektedir.

Genel olarak bahsedecek olursak astım hastalığının tedavisin de ve kişini hastalık şiddetini hafifletme de kendisinin de alabileceği birçok yöntemi belirttik. Bu sebeple sigara kullanımı hastalığın tedavisin de kullanılan ilaçların içeriğine karşı direnç oluşturup tedaviyi işlevsiz kılabilir. Yada astım hastalığı dışında bazı hastalık durumlarında astım semptomlarının artışına sebep olabilir. Reflü, alerjik rinit veya kronik sinüzit astım semptomların da artışı tetikleyebilir.



  • Parfüm, saç spreyi ve boya gibi kuvvetli kokulardan uzak durun
  • Evde halı kullanmayın yada düzenli temizleyin
  • Evinizde hayvan beslemeyin ve hayvanlara alerjiniz varsa uzak durun
  • Soğuktan korunun 
  • Klima kullanmayın veya filtre taktırın, bakımını düzenli olarak yaptırın
  • Tozlu ve dumanlı yerlerden uzak durun
  • Evde kullandığınız yatak, yorgan ve çarşaflarınızı her hafta mutlaka sıcak suda yıkayın 




Astım hastalığı
Previous
Next Post »

2 yorum

Write yorum
Sohbet
AUTHOR
29 Şubat 2016 12:56 delete

Cok bilgili ved efaydalı bir konu olmuş elinize saglık

Reply
avatar
2 Mart 2016 23:31 delete

Teşekkür ederiz. Konuyu paylaşarak başkasının yararlanmasına da yardımcı olabilirsiniz.

Reply
avatar

Yorum Kuralları
1.Yorumlar yazı ile alakalı olmalıdır.
2.Ahlaki ve Milli değerlere hakaret içeren yorumlar yasaktır.
3.Argo kelimelerin kullanımı yasaktır. ConversionConversion EmoticonEmoticon